ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ

Αποφασίσαμε πως δεν θα γινόταν το 1922 και τα τραγικά γεγονότα που περικλείει το μοναδικό θέμα αυτής της έκθεσης. Θα παρέμεναν σίγουρα ο νοερός άξονάς της, το σημείο κορύφωσης ανάμεσα στο «πριν» και στο «μετά». Στόχος μας ήταν να ενώσουμε σε μια αφήγηση όσο πιο πολλές εικόνες, τόπους, γεγονότα, πρόσωπα, διηγήσεις από τη ζωή του μικρασιατικού ελληνισμού, καθώς και από την εγκατάσταση και τη σταδιακή ενσωμάτωση του προσφυγικού πλέον κόσμου στην Ελλάδα. Η συνένωση υλικού από τις συλλογές και τα αρχεία των δύο ιδρυμάτων, του Μουσείου Μπενάκη και του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών, μας οδήγησε στη βασική δομή της έκθεσης για τη Μικρά Ασία, σε ένα ταξίδι σε τόπους και σε χρόνους: Λάμψη - Καταστροφή

Περισσότερα

Κωνσταντίνος Παρθένης | Η ιδανική Ελλάδα της ζωγραφικής του

Ο Παρθένης κατέχει μια ξεχωριστή θέση στο ομαδικό ασυνείδητο του μέσου Έλληνα. Είναι ταυτισμένος με μια οραματική Ελλάδα, που αγκαλιάζει έναν εξαϋλωμένο χώρο, ενοικημένο από τον μύθο και την ιστορία του. Είναι η "ιδανική Ελλάδα" του Παρθένη, σύμφωνα με τον τίτλο της έκθεσης. Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα

Περισσότερα

ΑΔΜΗΕ_εταιρική ταυτότητα

Μπλε, πράσινο, μοβ. Το μπλε για τον ουρανό και τη θάλασσα. Το πράσινο για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Το μοβ για την ενέργεια. Τρία χρώματα, τρεις βασικοί πυλώνες έμπνευσης. Δύο βέλη. Από δύο αντίθετες κατευθύνσεις. Μεταφέρουν την ενέργεια. Ενώνονται. Γίνονται πηγή, δύναμη ενέργειας. Το ένα βέλος δείχνει στο λεκτικό του ΑΔΜΗΕ. Γράμματα σχεδιασμένα σαν μια συνεχή ροή ενέργειας. Πεζά, καμπύλα, φιλικά, δυνατά. Αποτυπώνουν το όραμα, την αποστολή, τις αξίες και την εταιρική υπόσχεση του ΑΔΜΗΕ.

Περισσότερα

Μορφή & Λειτουργία | Διακοσμητικές και Εφαρμοσμένες Τέχνες 1621 – 2021

Με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση, αποφασίσαμε να σχεδιάσουμε την ιστορική έκθεση: “Μορφή και Λειτουργία, 200 + 200” με θέμα την εκδίπλωση νέων πτυχών στις εφαρμοσμένες και διακοσμητικές τέχνες. Το περιεχόμενο της έκθεσης δεν εξιστορεί την Ελληνική Επανάσταση, αυτή καθαυτή. Με σημείο αναφοράς τον ελλαδικό χώρο, εστιάζεται στην καλλιτεχνική και λειτουργική νοηματοδότηση των αντικειμένων, μέσα από εξαίρετα δείγματα του ευρωπαϊκού υλικού πολιτισμού, αντικατοπτρίζοντας την καθημερινή ζωή και αναδεικνύοντας την σημασία της τέχνης μέσα από το πέρασμα της ιστορίας.  Ιωάννα Λαλαούνη Διευθύντρια, Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη

Περισσότερα

ΚΕΝΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

Η έκθεση παρουσιάζει δώδεκα κεντήματα που δημιούργησε ο Σταμάτης Ζάννος, επιμελητής και σχεδιαστής μουσειακών εκθέσεων. Με αφετηρία έγχρωμες λιθογραφίες του Γάλλου ζωγράφου Louis Dupré (1789-1837), ο Ζάννος δείχνει στο κοινό πώς ένας δημιουργός μεταχειρίζεται σήμερα παραδοσιακά μέσα έκφρασης, όπως η κεντητική, για να περιγράψει εικόνες που κατέγραψε ο θερμός φιλέλληνας στην Ελλάδα το 1819, λίγο πριν την έναρξη της επανάστασης.

Περισσότερα

Η ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ. Καρλ Κρατσάιζεν.

Εικόνες των Αγωνιστών του 21, που περιλαμβάνει 48 μονόφυλλα με τα πρωτότυπα σχέδια και τις λιθογραφίες του Κρατσάιζεν με την εισαγωγή του Παντελή Πρεβελάκη και κείμενο και επιμέλεια της Μαρίνας Λαμπράκη-Πλάκα.

Περισσότερα

Hμερολόγιο Εθνικής Πινακοθήκης 2020

«...Στον φιλέλληνα βαυαρό υπολοχαγό Καρλ Κρατσάιζεν (1794-1878) οφείλουμε την “αγιογραφία” των αγωνιστών του ’21. Τουλάχιστον όσων είχαν επιζήσει από τις αιματηρές συγκρούσεις και τις ηρωικές θυσίες που είχαν προηγηθεί μέχρι το Νοέμβριο του 1826.

Περισσότερα

ΑΔΜΗΕ «Διασυνδέοντας την Ελλάδα»

Ο ΑΔΜΗΕ στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής του στον τομέα της εταιρικής υπευθυνότητας, διοργανώνει έκθεση γλυπτικής με θέμα «Διασυνδέοντας την Ελλάδα» στο ισόγειο του κτιρίου επί της οδού Κωνσταντινουπόλεως. Τα έργα προέρχονται από 30 νέους καλλιτέχνες, σπουδαστές και αποφοίτους του Εργαστηρίου Γλυπτικής της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, με επικεφαλής τον πρύτανη Νίκο Τρανό. Το θέμα των έργων είναι η δραστηριότητα της εταιρείας στη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας, με στόχο τη διασύνδεση της Ελλάδας.

Περισσότερα

ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ Ερριμμένες σκιές

«...Ο Τσαρούχης μίλαγε ταπεινά για «ερριμμένες σκιές», για το φως του πρωινού στον Πειραιά που το είχε βιώσει σαν παιδί όταν ξύπναγε πριν τους μεγάλους. Το ελληνικό φως το είχε μέσα του, βιωμένο, διυλισμένο, κατασταλαγμένο, ήμερο και αγαπημένο, καθόλου πάλη, καμία γροθιά. Νηνεμία, γαλήνη και αφομοιωμένα όλα...»

Περισσότερα